Skip to content
Finanse, inwestycje, kryptowaluty, oszczędzanie | exdart

Finanse, inwestycje, kryptowaluty, oszczędzanie | exdart

Primary Menu
  • Strona główna
  • Kryptowaluty
  • Biznes
  • Finanse
  • Giełda
  • Złoto
  • O nas
  • Kontakt
  • Biznes

Czy warto wprowadzać ankiety sprawdzające zadowolenie klientów?

Łukasz Markowski 22 kwietnia 2022

Ankiety, które pozwalają nam określić, jak mocno podobał się serwis naszym klientom, mogą być dla nas bardzo pomocne. Często możemy spotkać się z nimi w hotelach czy szpitalach, gdzie szczególnie zależy nam na komforcie osób w nich przebywających, ale u nas też mogą się sprawdzić. Nie warto jednak sięgać po nie, jeśli wiemy, że zupełnie nie wpłyną one na naszą pracę, jej tempo albo jakość wykonywanych przez nas produktów.

Taka ankieta nie jest w stanie powiedzieć nam o wszystkim

Musisz nastawić się na to, że klient nie zdradzi Ci wszystkiego. Przede wszystkim na jej podstawie nie ustalamy profilu naszego klienta. Wg tego jak radzą specjaliści na stronie biznesowej www.artbiznes.pl, przede wszystkim nie pytamy o wiek, płeć, czy jakiekolwiek upodobania konsumenckie. Zależy nam tylko i wyłącznie na ocenie naszej pracy i tym, co możemy jeszcze ulepszyć. Jeśli badamy naszych klientów, lepiej jest zlecić to firmie zewnętrznej. Dzięki temu nasi klienci nie poczują się niekomfortowo i nie odmówią od razu udziału w badaniu. Pamiętaj też, że takie dane są drażliwe i nie można tak po prostu wyciągać ich od ludzi, bez poinformowania ich, po co nam one są i co się z nimi stanie.

Liczą się pytania, które stawiasz

Pytania muszą być dobrze sformułowane. Jeśli pamiętasz jakąś ankietę, którą wypełniałeś niedawno, na pewno przypominasz sobie, że zawsze do wpisania była jeszcze opcja “inne”. Dzięki temu nasz klient nie czuje, że narzucamy mu odpowiedź. Pozwólmy też naszemu klientowi samodzielnie określać skalę, jaką zastosuje. Nie zamykajmy go we własnych nazwach. I co bardzo ważne, nie narzucajmy mu odpowiedzi. Niech czuje, że nie ciąży na nim żaden obowiązek pochwalenia naszej pracy. W przeciwnym razie badanie będzie nierzetelne i nie dostarczy nam danych, które mogłyby pomóc nam się rozwijać.

Dzięki nim klient czuje, że ma wpływ

Klient lubi czuć się ważny. Dlatego w sklepach podchodzą do nas sprzedawcy i pytają, czy mogą nam jakoś pomóc. Pozwalanie klientowi nas ocenić, dodając, że ich opinia może mocno wpłynąć na sposób, w jaki działamy, miło połechce jego ego i poczuje się doceniony. Jeśli jest zadowolony z naszych usług, zwiększamy w ten sposób szanse na to, że zjawi się u nas ponownie. Ankieta często jest używana tylko po to, żeby klient mógł ochłonąć z negatywnych emocji jeszcze przed wyjściem ze sklepu, dzięki czemu nie będzie miał z nami aż tak złych wspomnień i niekoniecznie wspomni całej rodzinie o naszym beznadziejnym serwisie.

Continue Reading

Previous: Wymogi PPOŻ dla hali produkcyjnej
Next: 5 nawyków dzięki któym zyskasz bogactwo

Related Stories

Czy firmy produkcyjne są opłacalne? finanse
  • Biznes

Czy firmy produkcyjne są opłacalne?

26 czerwca 2022
Czy outsourcing ma wady?
  • Biznes

Czy outsourcing ma wady?

17 czerwca 2022
5 nawyków dzięki któym zyskasz bogactwo
  • Biznes

5 nawyków dzięki któym zyskasz bogactwo

6 maja 2022

Polecane

Inwestowanie w obligacje skarbowe – czy warto?

Inwestowanie w obligacje skarbowe – czy warto?

18 lipca 2022
Warto wiedzieć więcej o naszych podatkach już dziś

Warto wiedzieć więcej o naszych podatkach już dziś

29 czerwca 2022
Czy firmy produkcyjne są opłacalne? finanse

Czy firmy produkcyjne są opłacalne?

26 czerwca 2022
Czy outsourcing ma wady?

Czy outsourcing ma wady?

17 czerwca 2022
Hala pneumatyczna – co to jest?

Hala pneumatyczna – co to jest?

15 czerwca 2022
Jak rozpoznać, że masz problemy z pieniędzmi? biznes

Jak rozpoznać, że masz problemy z pieniędzmi?

13 czerwca 2022
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.