Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę ze światem piekarnictwa lub ciastkarstwa i chcesz mieć własny biznes, nieuniknione jest zadanie sobie pytania, jak bardzo opłacalna jest piekarnia. Sektor ten jest bardzo atrakcyjną alternatywą, ponieważ wielu Polaków uważa chleb za produkt niezbędny w codziennym życiu, a może on obejmować również desery, ciasta i inne rodzaje „smakołyków”.
Co prawda rentowność tego typu biznesu zmieniała się na przestrzeni lat, bo koszty surowców są z dnia na dzień coraz wyższe, ale branża piekarnicza się rozwija. Na przykład dawniej w piekarniach nie widywano śniadań, brunchów czy lunchów. Teraz zaczęto włączać nowe usługi, takie jak ta, z myślą o wygodzie klienta i rentowności piekarni. Celem działalności piekarni jest zapewnienie i dostarczenie klientom produktów spożywczych, dlatego aby zapewnić jej sukces, należy wziąć pod uwagę kilka aspektów.
Z drugiej strony musisz mieć świadomość, jak działa model biznesowy, który zamierzasz realizować oraz wszystkie narzędzia, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania Twojej piekarni. Pamiętaj, że nie musisz być ekspertem od piekarni, aby ją założyć, ale musisz zatrudnić świetnych pracowników i piekarzy, którzy potrafią zrobić dobry produkt.
Dlaczego piekarnia jest opłacalna?
- Chleb jest podstawowym pożywieniem w rodzinnym koszyku.
- Jest to biznes z wieloma możliwościami, który można rozwinąć nawet, jako franczyzę. Poznaj zalety i wady franczyzy tutaj.
- Chleb, ciastka, croissanty itp. są częścią codziennego życia wielu ludzi na całym świecie, ponieważ istnieją od wielu lat.
- Jest to produkt o stałym popycie, gdyż wiele osób spożywa chleb na co dzień.
- W piekarni możesz oferować nie tylko pieczywo, możesz rozszerzyć swoją ofertę i stworzyć różnorodne produkty, dzięki którym Twój biznes będzie bardziej dochodowy.
- To, jak opłacalna jest piekarnia, zależy również od tego, jak wygodny jest Twój lokal i jak bardzo ludzie, którzy go odwiedzają, chcą w nim przebywać i jeść wszelkiego rodzaju dodatki.
Jak stworzyć dochodową piekarnię?
Jakość przede wszystkim: jakość surowca sprawia, że produkt końcowy jest dobry. W tym celu ważna jest współpraca z najlepszymi dostawcami na rynku i generowanie relacji win-win.
Lokalizacja jest kluczowa: Aby rentowność Twojej piekarni wzrosła, kluczowe jest również uwzględnienie lokalizacji zakładu. Musi być zapewniony odpowiedni ruch klientów, dlatego można rozważyć miejsce, w którym ludzie wracają swoich domów i odwiedzą piekarnię, aby kupić to czego potrzebują na śniadanie. Można też pomyśleć o lokalizacji blisko ich miejsc pracy, bo często przychodzą do piekarni na śniadanie.